Největší český výrobce vířivek v roce 2016 významně zvedl obraty a vylepšil i prodejní čísla. Hlavním tématem letošního roku bude export.
„Ačkoli byl pro nás rekordní už rok 2015, vloni jsme jej ještě dál překonali. Ukazatel EBITDA se nám zvýšil z 8,9 na 20,2 mil. Kč, o 21 milionů narostl obrat (ze 114 milionů Kč za rok 2015 na 135 milionů za rok 2016) a díky nástupu nové generace našich produktů na zahraniční trhy jsme zaznamenali 19% růst prodejů v exportu. Po výrazném skoku domácích prodejů o 71% za rok 2015 se nám je podařilo udržet a ještě k nim přidat další 4% za rok 2016 “ říká ředitelka a spolumajitelka české rodinné firmy USSPA Kateřina Kadlecová.
Firma uvedla novou generaci spa na domácí trh v roce 2015, kdy zároveň masivně zainvestovala do marketingu, rozvoje svých zaměstnanců, upravila vnitrofiremní procesy a přišla s novým vizuálním stylem. Ještě v roce 2015 se jí proto dramaticky zvedly prodeje a loňský rok společnost prioritně věnovala podpoře exportu. V současnosti vyváží do 20 zemí světa, vývoz, jež v současnosti tvoří 45% obratu firmy, roste a výhledově má tvořit většinu obratu firmy. Nejdůležitějším zahraničním trhem je pro USSPA Španělsko, kde firma provozuje svou dceřinou společnost a dále země střední Evropy. Spa od českého výrobce jsou však k nalezení i v Iráku nebo na Seychelách, několik spa lodí odplulo už i na Baleárské nebo Kanárské ostrovy.
Nejprodávanější značka vířivek v ČR se vyrábí ve východočeské Dolní Dobrouči. Firma zaměstnává přes 60 lidí, jejichž mzdy za loňský rok narostly průměrně o 6,5%. USSPA ročně vyrobí stovky kusů vířivek, které nabízí ve dvou produktových řadách privátním i komerčním zákazníkům. Další část sortimentu tvoří celoroční bazény swim spa s protiproudem, jejichž podíl na celkových prodejích tvoří 25 %. Za design vířivky LyraiN vloni firma získala nejprestižnější mezinárodní ocenění Red Dot.